Головна


ІК - технології як засіб підвищення ефективності навчання в школі 
 Комп'ютерні технології надають величезні можливості для розвитку процесу освіти, формування інформаційно-освітнього середовища, основу якої складають комп'ютерні інформаційні джерела, електронні бібліотеки, відео-і аудіотеки, відеоконференції й інші додатки сфери освіти. При розробці такого середовища упор робиться на самостійну роботу учнів, їх колективна творчість, проведення міні-досліджень різного рівня. Освітній процес характеризується, в першу чергу, тим, що він інтерактивний у своїй організації, має конкретну предметну область пізнання і реалізує технології доступу до освітніх ресурсів. Ефективність освітнього процесу багато в чому визначається забезпеченням умов дружнього взаємодії користувачів та інформаційно-освітнього середовища за допомогою телекомунікаційних засобів.
 Працює з інформаційно-комунікаційних технологій з традиційними засобами і формами навчання - один з важливих методичних принципів їх застосування. 
На відміну від звичайних технічних засобів навчання ІКТ дозволяють не тільки наситити навчається великою кількістю готових, суворо відібраних,відповідним чином організованих знань, але й розвивати інтелектуальні, творчі здібності учнів. 
Ще К.Д. Ушинський зауважив: "Дитяча природа вимагає наочності". Наочність матеріалу підвищує його засвоєння, тому що задіяні всі канали сприйняття учнів - зоровий, механічний, слуховий і емоційний. Розумне використання в навчальному процесі наочних засобів навчання відіграє важливу роль у розвитку спостережливості, уваги, мови, мислення учнів. 
Комп'ютер у даний час здатний маніпулювати звуком і відео для досягнення спецефектів, синтезувати і відтворювати звук і відео, включаючи анімацію та інтеграцію всього цього в єдину мультимедіа-презентацію. 
Використання мультимедійних презентацій доцільно на будь-якому етапі вивчення теми і на будь-якому етапі уроці. Дана форма дозволяє представити навчальний матеріал як систему яскравих опорних образів, що дозволяє полегшити запам'ятовування і засвоєння матеріалу, що вивчається. Подача навчального матеріалу у вигляді мультимедійної презентації скорочує час навчання, вивільняє ресурси здоров'я дітей. Учнів приваблює новизна проведення таких моментів на уроці, викликає інтерес. 
За час роботи в гімназії в кабінеті створена і поповнюється медіатека, яка дозволяє підбирати необхідний до уроку матеріал. До створення медіатеки активно залучаються учні, які володіють технологією створення мультимедійних презентацій, які містять інформацію та ілюстративний матеріал. На сьогоднішній день є МП з різних питань, починаючи з презентації "Хімія як наука" для учнів 8 класів і закінчуючи - "Хімія всередині і навколо нас" для учнів 11 класу. Завдяки цим коштам, навчальний матеріал може бути представлений в самих різноманітних формах, що робить подачу навчальної інформації більш цікавою і такою, що запам'ятовується. 
При використанні мультимедіа-презентацій у процесі пояснення нової теми досить лінійної послідовності кадрів, в якій можуть бути показані найбільш виграшні моменти теми. На екрані можуть також з'являтися визначення, схеми, які хлопці списують в зошит, тоді як вчитель, не витрачаючи час на повторення, встигає розповісти більше. Показ такої презентації (який у цьому випадку представляє собою щось на зразок конспекту теоретичного матеріалу з даної теми) проводиться викладачем на одному комп'ютері (бажано із застосуванням засобів проекції). Використовуючи можливості мобільного класу, такийпрезентацією можна скористатися для самопідготовки учнів. Перехід від кадру до кадру в цьому випадку запрограмований тільки після натискання клавіш або по клацанню мишею, без використання автоматичного переходу після закінчення заданого часу, оскільки час, необхідний для сприйняття учнями того чи іншого кадру з урахуванням додаткових пояснень, може бути різним в залежності від рівня підготовки учнів. 
Зараз існує досить велика кількість навчальних комп'ютерних програм (тестів), які використовуються для контролю і засвоєння знань. 
При створенні тесту з вибором відповіді на комп'ютері, можна організувати виведення реакції про правильність (не правильності) зробленого вибору або без зазначення правильності зробленого вибору. Можна передбачити можливість повторного вибору відповіді. Такі тести повинні передбачати виведення результатів про кількість правильних і не правильних відповідей. За результатами таких тестів можна судити про ступінь готовності та бажання учнів вивчати цей розділ. 
Використання комп'ютерного тестування підвищує ефективність навчального процесу, активізує пізнавальну діяльність школярів. Тести можуть являти собою варіанти карток з питаннями, відповіді на які учень записує у зошиті або на спеціальному бланку відповідей, за бажанням вчителя зміна слайдів може бути налаштована на автоматичний перехід через певний інтервал часу. 
Мета роботи полягає у розвитку творчого підходу до оволодіння знаннями по предмету (хімії). Учням часто пропонується розробити ряд тестових завдань з запропонованої теми, потім набрати їх в програмі, що дозволяє користуватися цими тестами в електронному варіанті. 
Щоб виконати таке завдання, учні повинні були більш глибоко вивчити необхідний розділ хімії або кілька розділів, сформулювати контрольні питання, що відображають суть теми і дати кілька варіантів відповідей (правильних і неправильних). Даний підхід вчить самостійності в роботі з літературою, логічному мисленню, вмінню формалізувати отримані знання. 
Завдяки електронним посібниками учні можуть побувати у віртуальній лабораторії, провести віртуальний експеримент, вивчити фізичні і хімічні властивості речовин, що активізує пізнавальний інтерес учнів. В умовах обмеженої оснащеності лабораторії це стає особливо актуальним. 
Поява в кабінеті інтерактивної дошки дозволяє планувати створення в майбутньому спільного інтелектуального продукту. Учні починають розуміти більш складний матеріал в результаті більш ясною, ефективної та динамічної подачі. Можна активно коментувати матеріал: виділяти, уточнювати, додавати за допомогою електронних маркерів з можливістю змінити колір і товщину лінії, робити позначки прямо над зображенням. Частина зображення можна закрити "шторкою" або висвітити "Прожектор". Все можна зберегти і при необхідності повторити. Завдяки наочності та інтерактивності, клас втягується в активну роботу. Загострюється сприйняття. Підвищується концентрація уваги, поліпшується розуміння і запам'ятовування матеріалу. 
Вивчення будь-якої дисципліни з використанням ІКТ дає дітям можливість для роздумів і участі у створенні елементів уроку, що сприяє розвитку інтересу школярів до предмета. Класичні та інтегровані уроки у супроводі мультимедійних презентацій, on-line тестів та програмних продуктів дозволяють учням поглибити знання, отримані раніше, як кажуть в англійській прислів'ї - "Я почув і забув, я побачив і запам'ятав". Застосування інформаційних технологій на уроках спрямоване на удосконалення існуючих технологій навчання. Вони приносять у відомі методи навчання специфічний момент за рахунок посилення дослідницьких, інформаційно-пошукових і аналітичних методів роботи з інформацією. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Flag Counter Back to TOP Вітаю